Tuesday, August 31, 2004

Antara mimpi dan realiti

Merdeka..everyone...!!!!!

masuk cc.. ganti masa Kudang semalam tanak jaga... sengaja tanak datang keje sbb tau dah... org mestiramai ahahahahahahaa baik aku chat dengan Etty masuk tengahari sket... ada event kat Kompleks - Perayaan Menyambut Hari Kemerdekaan cara kami di sini-- dengan pertandingan sukan, nasyid, forum, debate, pidato 3 bahse.. dan mcm2 lagilaaa... zaman aku nak participate dah berlalu..dah tua2 nie..malaih...patut dah ada kat Malaysia..emmm ..makan pizza kat Pizza Hut lagi sedap..pastue belasah sudu dia bwk balik aaahhaha..

Tafsir Mimpi
Aku: aku mimpi aku naik kereta.. bwk kereta.. dan kadang2 aku berlari... tapi mak aiiii aku capekkkk sgt... berat sgt lariannya..ada apa aa Rahim?
Rahim: enta tgh mengusahakan sesuatu.. tapi ada bende bg stranded.. tp enta ttp berusaha kearah itu...
Aku: ooo..on the way to fame lah eik? Tp sranded...

(helok aa tue.. sbb nanti belum jd idola ke hapa.. dah menongkat langit.. hohohho..)

yg bwh nie Ustaz Nazmi melawok..korang jgn percaya pulak.. aku sendiri mula2 follow nak terracun jugak ahahah..

Someone: Ana mimpi kena belit dan patuk ular aa..
Ustaz Nazmi: Kalau enta mimpi...ular tue ular sawa batik..enta kawin dengan tokeh kilang batik..
Someone: waaaaa bagus tue... kalau ular tue ular lidi..ustaz?
Ustaz Nazmi: maknanya zauj atau suami enta nanti..sama ada tokeh perusahaan lidi atau pun orgnya kurus melidi...(dah mula tersenyum menahan ketawa.. sbb mengelepet)
Someone: ooo gitu eh? kalau ular kapak?
Ustaz Nazmi: dia tokeh perusahan kapak..jual kapak atau minyak cap kapak ahahhhahaha... ehh ana bergurau aje laaa...

Okeh tu semua dalam lawak.. ada pengertian sebenar dia..dlm mimpi dan realiti kadang2 berkait.. kadang2 contra.. kadang2 signning apa akan berlaku.. kadang2 apa yg terakam dan terpikir selama nie dalam benak kita..

Kalau terlalu sgt percayakan mimpi ngeri kau.. selebet dan suffer la hidup kau ..haunted by yur own nightmare..kalau terlalu percayakan sgt mimpi indah kau...lagi teruk..kau terus bahagia dan senang tanpa usaha..

bagi aku mimpi dan realiti kadang2 seiring walau tak tepat..kdg2 hidup buleh berpandukan mimpi..kdg2 buleh jadi tidak... bergantung kepada usaha, doa dan tawakalmu..tapi mimpi tetap datang dlm tidurku...melatari hidupku..

Terima kasih Etty kerana datang untuk diriku pada ketika ini..muahhh ...

To Nadine.. kalau kau dengor lagu PENAWAR- Hattan tue betul2 kau tau laa apa yang dah aku bagitahu. jgn kerek tak memasal yer? Marah nie.. bukan ko tatau aku suka marah kalau kena kondem nie...marahnyaaa... marah,,,

To Ila.. ahahaha org bukan racist tak pasal aaa.. bengang dengan set Jawa Kelang yg dulu2 dok Mesir nie jer... depa dok sesama depa berkumpul borak2 depan kita race lain nie mcm mengumpat jer pastue depa halang percintaan org dengan awek Jawa ejejejje..jangan marah eik.. org bukan tak suka Jawa jer..tak suka budak Ganu.. tak suka Mat Black..cemuih.. ehehehhe tapi still ada jer kawan kamceng dr race2 tue sume.. rilek aaa...ehehehe..


No comments: