Wednesday, June 29, 2005

Komik Malaysia Millennia

ada baiknya aku komen sket pasal komik Malaysia kita lately...

anime dan manga japon terus menghantui komik Malaysia.. dengan pelopornya GEMPAK dan STARZ...



nampaknya kumpulan Art Square digugat dengan JOM dr kumpulan komik dr Karangkraf yang giat dengan komik2 bermacam genre... dengan wajah seakan FANTASI tetapi dipadatkan jugak dengan info2 sukan extreme, gadget dan santai hiburan..
Niezam BLUES SELAMANYA dah ke sini...


MOY pulak tercabar dengan penghijrahan beramai- ramai kartunis dan colorist mahai depa ke Kumpulan Karangkraf dengan majalah G3...



G3 adalah another typical lawak Melayu.. tapi masih penting untuk dikekalkan... diketuai oleh Gayour... ada Bendi, ubi, Oren, Sara Jone, cactus, adonis, Kobis Bunga dan ramai lagi.. supplement tengah G3 extra adalah artikel2 info oleh alien.. musics.. exterem sportz.. filem2.. too gayour too some..

aku masih suka BLUES SELAMANYA.. tapi x dpt beli selalu.. sebab dah naik harga sampai 4.50 siut tul Moy,, artikel2 kemanusiaan, nasihat.. kehidupan dan komik2 jiwang.. mostly skang nie oleh Jackall..shemug, Stan (Topan aa tue..)Nizam Bachok, Niezam dan Norman da ruled dalam JOM dan STARZ..





aku puji semangat underground UMBRA...by ubdertaker dan MATO2 si umbut.. seksa tapi bertahan..




tak lupa..the super-talented mr alip..



GILA- GILA? legenda? CESB bersilap besar.. bersalah gila.. sbb abaikan sume mags depa sampai barai sume sbb tumpukan produk novel2 besar, cinta, remaja dan rerelease novel lama..

1 comment:

Nazri said...

UMBRA rocks man! umpama sebuah pulau kecil di tengah lautan luas, maintain untuk survive disebalik pelbagai gelora!

Alip pun best! wish suatu hari nanti dia boleh jadi signifikasi cam Matt Groening.

vovin