Monday, August 15, 2005

Boo Hoo Clapping Song

Songs for Friends

Title: Boo Hoo Clapping Song
Band: Carburetor Dung
Year: 1993

I walk alone, I'm lonely
..why should we hear your problems?

I sit at home, I'm crying
..don't wanna know & don't care

My baby's gone, she left me
..suits you rite boy, you know it

My world's gone wrong please help me!
..we have no time now beat it

chorus]
And everyday we share our dreams
..ooh oh~

And every night we laugh at things
..ooh oh~

Now you don't care, now you dont' feel
..ooh oh~

So many friends, now where they'd be?
..now you tell me~

[repeat]

Lagu nie banyak memberikan kesan moment kepada persahabatan aku masa skool dulu. Masa member aku ramai2 masuk UIa back in 1994.. aku masa tue poyo2 je masuk Lower 6 kat KKB.. nyanyi lagu nie sampai menangis huhuhuhuhh.

Lagu nie kedengarannya sumbang, tetapi kehavocan vocal sume band members dan gitar dia yg memikat adalah daya tarikan utama lagunya.. di samping songwords.

The main man band nie- Joe Kidd, sangatlah power data muzik undergroundnya.. Pernah dilabel oleh majalah Klue sebagai ‘the grandfather of Malaysian punk rock’, 20 tahun lama cargas berkecimpung dlm muzik dan medium underground yang lain dengan DIY zines dan gigs...penah menulis untuk The Sun tahun 1994 sehingga .... aku tatau sbb aku datang mesir 1996 (heh)

Kekagoman aku terhadap Joe Kidd tak penah padam walaupun ada berlambak band underground baru skang nie.. tapi tak penah memikat hati aku.. mcm Disagree.. (tak sedap pun..) atau band2 yg perasan hip dr satu syarikat tue..

No comments: