Saturday, December 22, 2007

Unta yang menggigit + raya yg biasa2 ajer

Cesss... tak bleh jadi CHegu Zucafly ada entri raya kurban.. aku pun mau load moment korban aku... tapi kambing2 tue bukan aku punye... unta milik Yayasan Pahang dan nadi UMNO manakala budak2 Selangor yg kaya2- ostazah yg ada rezeki lebih sket dengan dua ekor lembu dan empat ekor kambing...

mari kita saksikan moment2 malam aku mengacau koboi2 sebenar yg ditugaskan jadi koboi malam raya tue.. sbb aku, Pachak dan hazin nampak koboi2 tue dapat makan free.. kitoang pun menyemak sekali sambil layan cerita RESIDENT EVIL EXTINCTION guna laptop seorang drpd koboi 2sampai Subuh.. udah sempat plak pulun YAMASHITAyg aku xpernah2 pulun selama aku hidup..boleh pulak aku layan2 sama pachak dan Hazin.. sebelum tue.. bagus x?

Ada sekor kambing tue kena resdong kapa .. asek laa bersin wakakaak ketua koboi yg juga tabib resdung,- si Iqbal beriya laaa menyarungkan Saratoga kepada kambing berkenaan tetapi beliau sangat degil... mungkin beliau mau dighurrah mcm aku kena aritue wahahaha..


aku kelepet apa tah.. citer sambutan raya zaman 1998 dulu.. ahahahaah lama jugak rupa eh aku dodok sini.. suar aku basah staind kena air teh.. ghairah nak kongker nasik ayam koboi2 tue punya pasal la tue...Rosli dan Hazin dengo dengan khusyuk..


Kambing yg aku namakan Unicorn.. cumill.. putih segalaa.. katanya Arab punya.. ada kata org brunei sedekahkan sbb dah tableh terima korban sbb banyak atau dah ramai sgt..


Kambing yg sama.. "Oulll Gebnaaa..." say cheese la tue..


Pagi raya.. tunggu Pachak bersiap kalah anak dara wahahaha.. beriut gambar2 dengan junior2 aku generasi ke 10 dan ke 11.. mak aiii lamanya aku dodok Mesir.. x larat.. terdengar gurauan tabesh masa sesi bergambar.. "haa nie geng2 iadah ngan Istisna.." tahapa.. tabesh tul gurauan tue..










Setahun yang lalu.. rasanya aku x participate Korban Selangor.. dok pulun masak2 untuk budak2 Perlis sempena MB Perlis Dato Shhahidan kassim melawat mesir... dia bagi duit raya sorang 100 Genih.. aku dan budak2 kantin Arau sume dapat duit raya.. beshhh da la malama tue pulun rebusan daging unta (ke kambing? ke lembu?tah.. x ingat..) cicah belacan asam.. perrghhh x sedor2 diri resdung..

Pagi raya tue pulak.. da la x cukup tidor... Amir dan hazin kasi idea lak bergambar dengan unta2 Yayasan Pahang tue..gila bapak besar gigi unta tue... kakau dikunyah muka kami sorg2 mau mamposs hagaknya wahahaha... da la Amir dan Amir tue comel.. (ada dua Amir.. sorg Amir Sharipudin org panggey SHipuden sorg Amir tomoi.. wahahaha tp dua2 pun comei..)



Dari kiri ke kanan:Amir, hazin, Amir Shipuden, Rosli, aku.. Fitri.. budak pahang mana tah.. sedang bermesra dengan unta gigi besor tue... gila kau gigi dia.. masa nie pachak dengan sapa tah.. "cari port'.. ehehehe



Amir tersenyum2 dapat pegang unta.. ye laa unta tue tengah baik.. dibuatnya gila nak geget tinga kang.. mampuss..


Tengok tue.. sket lagi tinga Amir Tomoi nak dibahamnya.. rakoss tue.. wahaha



Oii unta pandang sini laa.. aiseehhh...


Aaa baru ngam.. tp aku x berani sorang.. kena ada Azin...


Ada la cubaan dr banyak2 tue yg jadi..amir pun tersenyum gembira..









Entri di bwh nie dengan Unicorn.. pagi tue dia sangat fotogenik.. tak meronta.. bagus laa...


Tengok nie.. selamba je pegang tanduk.. dia diam jer.. x marahh..


Dari kiri ke kanan: Kambing, hazin..



Dari kiri ke kanan.. pachak.. kambing.. wahahah serupa x? ehehehe..

pagi raya kedua baru aa depa nak sembelih sbb raya pertama kitorang makan daging2 korban budak Kedah dan unta budak2 Pahang.. aku missed the moment sbb tertido.. aku denghan Helmy tersipu2 datang pukul 10.00 pagi.. padahal kami da bangun pukul 8 pagi tue.. aku pun buat2 laa buang lemak dr daging2 yg dah hampir 100 persen siap dilapah oleh bdk2 nie..

********************************

"Sayang.. kalau nak manja.. manja je laa.. jangan nak ngade2 nanti kena marah..." eeheheheh sian sayang aku asek kena marah je kalau mood aku x kena.. saja je.. cari pasal P
...

Lepas nie nak peksa lak.. tah laa macam sedap pulak baca ADAB Sastera Arab Moden tue .. tapi ngafalnyaa.. bleh ke..(tahun lepas tajuk lain..)

No comments: