Tuesday, February 05, 2008

Entri Quickie Februari 2008.. dalam Pedap dan Pengap..





Rimas aku dengan kriminal syabab mesir yg mengisi lorong- lorong gelap haiyu Asyir lately.. bagaikan scavengers mereka menunggu peluang2 emas atau perak untuk menghambat anak2 Melayu indonesia dan malaysia yg berjalan berseorangan..

Org berjalan sendirian bukan suka2... mana tau kalau terlalu lapar ke takde sapa nak dihajak.. lagi kalau budget memang untuk perut sendiri.. sakit hati betul mengenangkan dah susah nak berziarah malam ke rumah kawan2 di sekitar Souk Sayarah ke Gamiek ke.. ada yg aku dengar bertindak sendiri.. berhambatan.. okay jugak tue.. sekurang2 arab nie sedar yg budak melayu pernah je bunuh orang kat Mesir nie..

Stok baru bekalan komik drpd Chegu Zucafly sampai pada petang penutup Januari 2008. It would be KOMIKOO #1 (yg ada kondem2 org bernostalgia tue wahahah..) dan G3 # 47 yg memperkenalkan CODET maskot baru depa tue ..

Aku ke maarad Kitab Dauli besoknya grabbed dua kitab- satu tue cerita pasal Daulah Islamiah- Possiblities dan apa ntah.. satu lagi pasal Tajwid.. Then terpengaruh tengok Pachak cari2 mashaf dia.. aku pun hangkat satu mashaf di hall Darussalam..sebelum tue aku mengamok2 dengan Aliyah sbb xdpt dia yg berada di jauh sana hall 6.. lubuk budak2 Melayu mencari kitab2 agam dan klasik dengan harga pukal dan borong ..

Komik backing issues AYAH in English aku dapat seketul.. xnampak pulak THE 99.. aritue masa aku xde duit ada pulak.. dapat TEEN STUFF bulan lepas cover Zidane.. for 2.00 yayy murah dr rega asal kaw2 LE 10.00

Memendam rasa sbb tak dapat angkat novel KITE RUNNER dan buku CAIRO illustrated (75.00 tue).. yg agam glossy di American Univerisiti Press nyer Hall di depan sana..semasa di Bekya.. (lambak2 buku dan majalah terpakai..) aku dan Solihiin jumpa edisi Rejected buku tue.. tapi aku x jadi angkat.. sbb buku calar balar sangat..

Dekat hall2 depan tue pun ada jumpa Neil gaimans's neyr komik compi.. Bekmen compi.. semua terjual dalam 100.00 gile mahal nak mampuss.. lagi mahal drpd apa yang VIRGIn Megastores di Star City tawarkan.. ciss..

Azli patutnya bermula cari kitab2 di hall 6.. tapi aku dan Pachak perasan lambat.. cess..


Al fatihah..


3 Februari- marked 3 days ago.. got sms drpd Chegu Zucafly.. mengaborkan pemergian seorang kawan yang boleh je jadi muhandis dan jurutera disebabkan kelulusan akademiknya tapi masih cari makan dengan bidang penulisan.. PanahArjuna @ Ahmad Zafran Abd Mutalib dr negeri Sembilan.. kawan sekerja Icesol di PTS.. sama2 menghasilkan SAHABT KOLE KACANG.. orang Kuat PEKOMIK.. dan apa lagi eh portfolio beliau yg boleh aku sebut? Words and wisdom.. adalah mengisi hidup beliau.. usha blog dia pun ada lagi entri terkini dan fersh.. beliau sebenanrnya mmg pengidap sakit jantung pun.. Al fatihah untuk beliau..

terdahulu sebelum itu hujung Januari itu.. 30 jan da ada dua pemergian besar- allahyarham Dato Ishak Baharom, mantan Mufti Selangor dan Allahyarham Rosli Ismail atau LOloq yang sangat terkenal dengan penulisan lirik lagu.. mostly bersama M nasir..

Internet mesir lak elok2 je teruk dan cerroi lateley.. so aku pun cuba hadamkan pembelian2 lagha dan yg bermanfaat aku tu..

Semalam. PEDANG SETIAWAN #489 hasmahku cayang bekalkan pun sampai.. dan aku try baca satu novel a la Drama Arab bahasa amiah yang aku rembat di maktabah daulah arabiyah di hayyu Sabeik masa jab duit kat HSBC nak bayar rent rumah aku semahal 183.00 sekepala.. gi sama Muhaimin budak KISDAR now pelajar Mansurah..

AyAT2 cinta The Movie x tengok lagi.. tapi aku pulun layan OST dia.. Rossa dengan Takdir CInta dan Ayat2 CInta.. bikinan Melly sodapp tue...

Price Hike.. gilo gilo gilo globally..

Bayangkan.. x sampai setahun setengah.. minyak masak 1 litre dr 4.50 haritue tiba2 dah jadi 8.00 seliter.. gile ke hapa..

No comments: