Wednesday, June 25, 2008

The return of old horses.. underrated but powerful rock band ever!!


beriya aku follow Wiki perkembangan band poojaan aku sejak 1990an. Album Pornograffiti depa tahun 1990 dulu aku cuba paham selain lagu More Than Words- yang menyebabkan depa tidak dihormati.. padahal depa ada A Song For Love.. Hole Hearted... dan banyak lagi lagu bagak yang mencadangkan "besarnya" music diorang.. thanks to Nuno bettencourt man of instrumentalist...

Budak2 (omputeh) di web forum dan berita rock Blabbermouth da start pro dan kontra band terpenting ujung 80an hingga awal 90an nie..disebabkan pengaruh Queen yang menebal dalam lagu2 depa.. maka ada jugak la set rock yang menghormati band nie.. malahan.. walaupun Nuno selepas tue terperangkap dengan idea nak gone Grunge- walaupun depa menghentam Grunge (dan sudah tentu dihentam set Grunge yang hip zaman peralihan tue..) dalam album 1995 Waiting for The Punchline menggunakan "pendekatan" music Grunge..(pelik)tapi depa tetapi dihormati sebagai sebuah band yang poenting when it comes to guitar playing.. (lagu depa agak berat sket..)

kes tak dihormati kedua ialah membawa idea band Extreme ke dalam Van halen.. ketika penyertaan Gary Cherone penyanyinya selepas band nie kambus.. Nuno membawa cita- cita nye bergerak solo membawa Grunge.. dengan band2 dia selepas itu seperti DramaGod, Mourning Widow dan funky Metal semula bersama Satellite party tahun lepas..

kes ketiga ialah fashion terawal depa yang ke"gay"an tue..biasa laa funk rock.. dan 90s nyer fashion state.. apa daaa..

Depa da letak lagu baru Star yang sangat Queen dan a la Play With Me dekat Myspace.. depa x bersama A&M Records dah.. depa rilis under Open E Records..

tak sabarnya tunggu August....

No comments: