Saturday, December 27, 2008

Raja Lawak Astro Musim Ketiga.. how its gonna be?





Mengulangi keselebetan dan kemandoman Akademi Fantasia yang dah menjangkau musim keenam tahun lalu.. Astro dengan tak puasnya mencari (duit) bakat baru dari program realiti kelawak- lawakan Musim ketiga- Raja Lawak... bak kata adik aku A.G.- seperti jugak AF yang terbiar budak2 dia... tak dipulun dan invest semula oleh Astro dengan betul- sebab tak mau rugi- kecuali kepercayaan tinggi terhadap Mawi.. Nabil musim lalu pun masih panas lagi keglamoran dia.. udah ada pulak musim ketiga.. tak apa lah tue.. Astro ada alasan tersendiri untuk kelahiran musim ketiga nie.. pada aku baik dia pulun sebuah rancangan baru konsep macam LAWAKING yang kununnya beri peluang kepada Yus tue.. tau2 Johan dan Zizan jugak yang menyerlah.. dia pulun show macam tue.. dan ketengahkan aje balik semua peserta yang masuk rancangan tue dulu.. lagi masyukk...

Tapi aku dah usha tiga hari nie straight yang depa buat audition dan perjalanan 12 ke 15? orang peserta ke Gelanggang Raja Lawak nanti.. seperti jugak AF3.. peserta2 tue dapat exposure awai.. kita ke rumah dan kehidupan depa.. sama macam AF3 did to Mawi masa Prelude dulu ke??

Aku soka satu budak yang Shamsul Ghau Ghau sound dia jangan mengangguk kepala lebih nak tekan punchline nanti dibayangi Nabil.. padahal almost semua peserta pun tiru Nabil- dress topi .. style lawak.. dan cara berjalan pun..mamat tue buat lawak bijak jugak.. dan relax stand up comedian style..

Pastue satu Mamat muka Jawa nama Aman Syah kapa.. boleh buat suara Detective Conan.. dia boleh jadi seiyyuu atau dubers melayu untuk anime Japon yang besh2 laaa...

Yang budak perempuan- sorang tue dr KL- kerja kat DBP..ahh dua2 pun nampak lasak.. depa mungkin nak jadi the next Sheila Rusly.. Joyah atau Yusni Jaafar...atau Sheera the blur. harap depa tak buat sesuatu yang memalukan perempuan nanti..

Lepas tue budak slow yang slapstick menjala guna umpan belalang.. selalu pakai topi nelayan ke apa.. budak tue diauditionkan di Pahang.. survived ke KL.. dan masuk untuk gelanggang untuk TV.. tapi masalah dia.. dia terlalu lambat.. Fauziah Nawi yang jaga depa aku rasa bagi dia peluang eheheh dan satu lagi.. dia cakap tak jelas..

Apakah dia akan jadi macam Af3? takde la besh sangat pun Mawi.. tapi diangkat- angkat besh??

No comments: