Sunday, December 28, 2008

Selamat Tahun Baru... Sekali Lagi.. Buat Bumi dan penghuninya













Greetings everyone on Earth..
Selamat tahun baru... Maal Hijrah 1430 (ye ke?) dan 2009... umur bertambah lagi setahun... tanggung jwb makin bertambah.. aku tau.. tapi aku masih tak bekerja.. ada kerja pun macam tak kerja.. tuisyen yg hasma usahakan- yang aku pun jaga- belum memberangsangkan lagi sambutannya..

Macam seronok dah aritue Oktober ke November MB baru Khalid umumkan payment, gaji guru2 KAFA dah boleh dinaikkan ke angka RM 1000 (jer..) selepas MB Selangor 'yang dikalahkan- dimalukan- tapi tak malu- malu kacau orang' encik Botox man- Khir Toyo keep complaining kadar kemiskinan Selangor yang diupkan kepada RM 1500 oleh Khalid.. bermakna selama nie JAIS memang boleh pun bayar seribu tue.. tapi adakah ini bermakna cara pembayarannya yang asyik2 3 bulan pertama sampai aku hangen sebab kelabu asap tak bayar2 itu akan improved?? Hell.. dah berbelas tahun aku dengar bende yang sama.. (12 tahun memang la aku kat Moser..) tapi aku mengajar sekejap sebelum ke Mesir tue...

Aku ingat dengan payment yang dah up sket tue buleh laa aku fokus kat mengajar jer.. mengajar walaupun simple tapi tugasnya berat beb.. nak fill kepala anak2 bangsa dengan bekalan data agama.. fardhu ain.. berkat ilmu aku tue aku harapkan berjalan.. takde laa aku kejap2 berangan nak jadi artis ke..nampak piano kat kedai Yamaha pun nak beli.. wahahahah atau tiba2 nak berkobar2 kat kumik ke.. penulisan kumik atau serius kat mana2 ke.. yang Mom aku dok bebel aku invest banyak kat beli kumik tadi.. tapi tak beri apa2 duit kat dia.. (sedih wooo)...

Malaysia setahun da pun diringkaskan dalam TV dan akhbar harian kita.. menyaksikan kepergian... (sama aje laa dengan) pemergian beberapa tokoh termasuk Almarhum Sultan Jaafar yang mangkat Sabtu lalu.. then gitaris Samad dari Lefthanded..then Loloq terdahulu sebelum tue.. kat ruang kumik US Mich Turner pun da jumpa Tuhan... kat ruang fesyen- tokohnya pun da pergi sorang..Yves Saint Laurent.. Samuel Huntington penulis sains dan politik terkenal lewat karangan besar beliau- Pertembungan Civilisasi..(1993, 1996) baru ajer Krismas nie pergi...

the rise and fall.. the cerai berai artis.. the skandal.. the disasters.. the killings.. the crime.. the hyped.. the shuffle... the Obamaniac.. the Datuk Shah Rukh Khan hype.. the gay community.. the bontot Saiful and Anwar thingy.. the Altantuya theory.. the election dan kerajaan baru... the rise of Malaysian indie bands- Amy Winehouse poojaanku terus jadi fallen angel..Michael Jackson masuk islam pakai niqab.. huihhh memang penuh warna laa 2008... Subhanallah..

Pembuka Maal Hijrah jer Israel dah bom Gaza dan sound Palestine depa akan ambush dengan force dari darat pulak.. cibai betul kita maki2 Yahudi tapi masih suka music dari Yael Naim, Scars on Broadway, System of a Down .. suka dengan kelakar South Park atau Borat.. cemana tue?

No comments: