Thursday, December 24, 2009

PAPADOM (Afdlin Shauki, Tayangan Unggul)


wahhh.. aku memang lambat dan jaki gila bila dua ekor adik aku yang rasa diorang kool sebab da dapat tengok filim nie dulus kat wayang..

Now DVD dia baru keluar.. so aku grabbed dan memang laris mcm cekodok panas pun kat kedai2 VCD Cds.. serius!!

dan by the time aku reviewing this.. semalam aku baca status Vovin dari PTS yang memaki hamun filem DUHAI SI PARI- PARI di mana Liyana Jasmay bergandingan dengan Que.. yang mungkin dilihat besh dalam PAPADOM.. tapi Nazri Vovin kata jahanam dan suck gila dalam PARI- pari.. wahahaha..

Untuk PAPADOM.. kalau kat negara lain.. cerita macam nie mungkin nampak lekeh dan cikai.. kena pulak ada banyak tempat patut serius Afdlin tak serius.. macam kematian binik Saadom.. ada pulak lawak tak pakai baju sama- sama.. lepas tue masa budak2 U tue serang Saadom kat rumah pekerja tue.. sama menggelabah macam ending BAIK PUNYA CILOK>... serabut siut... kalau ada time lebih mungkin Afdlin patut dibantu sesorang kat shitu untuk memberikan kredit lebih dan smart untuk tak nampak kucar- kacir filem nie..

Part yang Smart gila?? kat ending showing projek filem anak Saadom.. moment abes .. heartfelt.. tearburst.. ko memang besh la Liyana..

Vanida memang masih yummy.. dan cute..

nama pena Que haidar sebagai Wajib tayang tu besh.. dan Farid Kamil memang besh sebagai mamat Poyo.. dan Scha.. wahahaha tak sangka Scha besh gila dalam nie..

elemen orang mati (bini Saadom) tapi boleh berlawak dan muncul dalam khayalan Saadom mungkin agak melampau dalam masyarakat konservatif Melayu..tapi lambat laun mungkin masyarakat kita akan tolerate dengannya.. (sebab hanya dalam khayalan Saadom..)

lagu2 dan music dari Pachai.. sedap.. lagu Afdlin pun sedap... then boria opening dan closing pun sodap..

1 comment:

Bebelan sem@t@-m@t@ said...

Tapi Nazri Vovin aka Yob tu buta seni.. ahahahah..