Friday, January 01, 2010

Animasi yang underrated tapi besh.. Kes Open Season dan Hoodwinked







Ada terlalu banyak animasi menjajah pawagam tempatan.. tapi hit di US. dan underrated,,. sebab idea dia yang yang tak tercapai akal kanak2 dan dewasa pun.. ada dua contoh aku boleh bagi..

Open Season hit kaw2 di US>. tapi kat Malaysia baru jer disedari oleh pengusaha kedai CDs.. dan baru ajer ruled TV.. tapi sequel dia no.2 pun underrated gak.. sebab tak masuk wayang.. dan malang sekali sebab dua pelakon voice overnya.. penyeri dan mood cerita nie-Ashton Kutcher untuk watak pelanduk lawak nama Elliot dengan suara sengau macam setan dia tue.. dan Martin Lawrence sebagai Boog, beruang spoiled manja dipelihara oleh awek renjer hutan tue.. tak ada untuk sequel tue... dan ada satu lagi sequel!!

Same goes to animasi nie.. Hoodwinked...siapa ajer yang aware? Dengan idea dan deretan muzik yang sodap.. dari band macam Ben Folds Five dan banyak lagi..voice over pun siapa sangka.. Red Hood ialah Anne Hathaway.. (ohh jangan saspek dia bookak baju eh..), Glenn Close jadi nenet.. Patrick Warburton jadi Wolf yang tidak disangkakan dia tak jahat.. besh2...

Hoodwinked dua pulak akan menjengah pawagam tapi apakah Malaysia akan menayangkannya kalau no.1 pun tak pernah orang malaysia tau?? red Hood kali nie ialah Hayden Panettiere.. (I LOVE YOU BETH COOPER, HEROES..tV).. dengan plot Red Hood mencari kehilangan Hansel and Gretel..) alaa.. adik beradik dibuang mak tue.. yg kena umpan rumah cekelat tue.. memang besh anime nie..

No comments: