Friday, January 01, 2010

Selamat tahun baru dengan Kenaikan gula (dan barang2.. damn!!)


Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengumumkan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen kepada RM1.65 sekilogram di Semenanjung, serta RM1.75 sekilogram di Sabah dan Sarawak berkuat kuasa 12 tengah malam ini.

Itu read dr Utusan Malaysia tadi.. pas Jumaat baru nak beli pagi tadi kaw2 pulun tidow... malam tadi tido lewat bukanla berfoya- foya pun tapi membuang waktu dalam bilik.. dalam keletihan balik kerja..

Ada banyak lagi kenaikan2.. yg akan ditempuh dan di"suck"-telan sendiri oleh rakyat dengan kenaikan gula nie.. kalau la kerajaan tak mengawalnya.. kurang2 teh tarik.. susu... haieee.. gila lahhh... da ;a aritue misteri kehilangan gula dari pasaran dekat2 nak raya .. peniaga sorok2kan gula.. gila lahh..

Mula la terngiang2 lagu Ali Mamak Semua Naik..
Azam tahun baru?? aku nak lebih banyak beli komik... (hohohoh..) lebih alert, focused.. tanak terlalu letih.. lebih cargas angkat CDs.. lebih ibadat.. lebih mengorat.. wahahaha..

harapan kita supaya semua slogan 1malaysia betul2 diterjemahkan dalam idup kita.. jangan ada pihak2 menggelabah..claim itu ini..

jugak industri filem kita .. kesenian.. animasi.. sokan kita berkembang.. tak diperlahankan oleh kegiatan curang "orang2 tengah yang memegang dana..." dan peruntukan..(sedih betul masa Badminton kita kat mana baru nie..claimin gaji depa x dibayar.. dan hadiah depa disimpan..)

No comments: