Saturday, March 06, 2010

STAR TREK (Spyglass Entertainment, Bad Robot Productions/Paramount Pictures


Sebuah reboot STAR TREK dengan garis masa alternatif dan it works.. sebab mamat dari LOST dan ALIAS yang pulun menjadikan filem yang da tentu tak dapat perhatian sangat di Malaysia nie.. aritue.. sebagai filem Star Trek terbesar pendapatan dan pungutannya aritue.. pheww..

Mamat dari filem rom-com remaja dengan Lindsay Lohan dulu..JUST MY LUCK.. Chris Pike sebagai James Kirk memang sangat fresh dan lawak.. sebab Kapten Kirk dalam filem nie reckless.. sangat muda.. sangat tak berundang2.. sangat tak boleh belah sebagai Kapten..lawak sioll..kata Pike.. dia amik sekil Harrison Ford dari Indiana Jones dan Han Solonya.. dan amik jugak sekil Tom Cruise.. nampak jugak laa..

meets mamat Zachary Quinto yang boleh layan scripting pepayah a la Mamat Agent Smith (Hugo Weaving..)dari francais HEROES>.. The SYlar yang poyo.. menghidupkan jugak watak dari Vulcan- Spock.. rupanya depa sama2 gym dan workout kat satu kodai jadi dapat laa jugak chemistry di situ..

Ada pulak minah Zoe Saldana yang seksis tue.. dan Simon Pegg dari future.. gilaa besh idea nie.. plus Anton Yelchin sebagai Officer cakap Rusia tue lawak plus cara teleportasi dia di mana Quinto Spock bergaya gilaaa... wahahaha scene dia nak ke Planet Vulcan tue.. mamat Bana (HULK) jadi Nero pun besh jugak menjadikan dia Romulan yang berdendam tak pasal dengan Spock.. hanya kerana Spock Nimoy (yang besh gila penampilan dia.. dari future..)gagal selamatkan planet dio dari timeline masa depan.. besh laa JJ Abrams. Segala sekil dia ada dia guna untuk premis nie.. besh2..

Menjadikan filem STAR TREK tersmart selepas sebelum nie..2002 ada NEMESIS yang Picard kena culik dan Enterprise kena attack dan takluk tue..

yang tak kool ialah Winona Ryder jadi bonda Spock.. tabesh dan tak sesuweeeii.. sebab dia cun sangat untuk jadi Mak Spock ehehhe..

No comments: