Saturday, June 19, 2010

Lagenda Budak Setan (Astro Shaw, Nusantara Films, Tarantella Pictures 2010)



Mula- mula aku tanak menangis loo tengok cerita nie.. jahanam betul.. udah la trailer kat TV saban hari dah spoilkan sket borong abes cerita tue (dah hagak..).. last2 aku dengan Hasma.. (helemek.. hiihih..) sama2 menanges jugak aku..(sebenarnya mata aku resdung gatal2.. tue yg mcm menanges ehehehe..) part Ayu dengan muka baru tue nanges di ujung cerita.. berkesan jugak laa lakonan dan kesan dramatik depa buat nie.. huhuhuh..

Berdasarkan dan berpandukan novel petualangan dan flambouyant 90-an yang sangat popular ketika tue.. Ahadiat Akashah yang sangat powerful dan strong ketika tue.. jugak pernah ada projek baik punya dengan usahawan komik zaman tue namely Ujang- awalan filem nie tak de la tunjukkan sangat kepetualangan atau kesetenan Kasyah seperti yang didakwa.. tapi nilai sweet yang sangat tinggi diberikan oleh lakonan bagus Farid Kamil dan Lisa Surihani, sekali lagi... bagus la depa nyer gandingan.. lewat pertemuan dan perpisahan depa yang dijangkakan sementara- rupanya selamanya tue.. dusss.. besh2... berjanji bersatu untuk abeskan studi.. macam pernah dengar je kisah cinta yang mcm tue ehehee.. (takde kena mengena dengan saya laa.. awakkk ehehehe... jelois je awak..)

Kenapa ada Nubhan dalam cerita nie? Bencinya aku.. nasib baik lakonan kau okay.. wahahaha..

Kenapa Fazura jadi Kate.. adess underrated betul minah yang patutnya jadi heroin Malaya selepas Erra tapi tak dapat sebab kontroversi balut diri Fasha kaw2 tenggelamka bakat dia??

Lakonan budak baru Shiqin Kamal untuk Ayu selepas facial baru tue mantap jugak laa... walaupun suara Lisa.. bagus jugak ekspresi dia..

ahh ya dan lagi.. aku tak suka jugak Raja Farah the dagu.. dan Que Haidar tapi depa berdua memang berikan persembahan yang baik untuk filem nie.. tiga bintang!!

Depa janjikan sequel.. berani betul... tapi disebabkan permainan kamera bagus.. aku tengok kredit macam nama Omputeh.. dan ada jugak nama2 Indonesia dalam produksi kredit list... termasuk la agaknya Gio yang suara mcm mamat Sixth Sense dengan lagu Bila Cinta tue..

No comments: