Monday, June 07, 2010

EDISON NO HAHA (TBS, 2008)







Misaki Itoh memang awek poojaan aku dan Sallam sebelum dan selepas cerita otaku nerd dorama Densha Otoko.. 5 tahun yang lalu..

Dorama yang nie hit japon masa aku baru ajer balik Malaysia la kot.. abes layan NODAME kat Mesir dulu agaknya.. ehehehe.. mana nak pikir kerja baru nak cari... so bila have CD DVDnya sangatla joy.. sementelahan mana ada masa dah nak pulun marathon nie.. lagipun da bajet ajer.. tema dan sekil penceritaan mesti sama.. walaupun keunikan style Jepun- lebih- lebih lagi bila bercakap mengenai "sistem pendidikan formal dan idak tue..." macam karya- karya seperti GOKUSEN.. GTO>. dan banyak lagi.. yang memang la kadang2 ada kerosakan jugak Jepon raikan bersama dengan idea2 mantap depa.. tapi ada setengah part dan idea depa ketengahkan tue agak betul jugak..

Budak Shimizu Yuya sebagai Kento yang bermasalah atau buat masalah.. tapi come up genius dan kreatif dan kadang2 kepala otak dia boleh pakai jugak dalam dorama nie adalah budak yang sama dalam ENGINE dulus.. dia memberi banyak problem kepada cekgu Noriko tapi last2 Cekgu dia dan pengetua (mamat bartender cerita HERO.. ) dapat kesan jugak "kelebihan dan keistimewaan" kento yang unik tue..

Mak kento- Sakai Maki. punya la cun dulu.. nampak sangat tua dah sekarang.. hmmm.. hero dua2 tak ensem.. tapaham aku..

Macam biasa.. pendidikan konvensional.. informal dan idak.. sangat ditekankan .. dan emosi kita bakal terusik kat mana- mana.. besstt!!

No comments: