Monday, October 24, 2011

THUNDERCATS 2011 (Warner Bros Televison)


















Season 1 Thundercats reboot tapi a la2 prequel dan smart baru ajer berlangsung dan peminat tegar yang lama dan baru pasti melonjak kegembiraan.. termasuk juga aku... berlangsung dalam timeline yang qadim tetapi advanced.. malahan makin berganjak ke belakang.. semakin advanced dan maju pulak tamadun Thunderra itu.. seperti terlihat dan tergambar pada episode Legacy.. eh eh aku terlihat macam ada imej Mon*Star of the Limbo (dari Silverhawks dalam imej2 dalam tamadun Thundera zaman tue..) di mana Jaga hantar Lion- O masuk dalam jasad moyang dia.. Leo... dalam episode tue- Mumm-ra ruled Thunderra.. dan makhluk2 lain jadik hamba di bawah pengawasan keluarga kucing.. besh besh besh... mengingatkan kita kepada plot a la PLANET OF THE APES... jugak gambo Tigershark dalam tue- pun show produksi Rankin/ Bass..













Sesungguhnya plot, idea dan dialog Thundercats kali nie memang bijak dan witty.. keluhan2 Lion- O banyak berbunyi seperti "whiskers.. " memang menggelikan hati.. tenaga anime jugak dipanggil (sama macam 80s jugak.. guna tenaga anime..) dan yang peliknya.. Barat boleh pulak terima show nie.. kalau show DC macam Batman Gotham Knights beriya depa x amused... walaupun selepas tue kita lihat Madhouse dapat projek STITCH..Wolverine, Ironman dan X Men..

Ada banyak moment mengajar kematangan Lion-O seperti terlihat dalam epi bersama lanun2 manusia ikan dalam Ramlak Rising .. jugak seperti dalam episode dengan kaum Petal- Song of The Petalars tue.,.. alahaiii sekil kiut anime disedut jugak dalam cerita nie.. serius kiuttt...
seterusnya menimba lagi beberapa sekil dengan makhluk skilled yang lain dalam The Duelist and the Drifter..

Thundercats sekarang bukan lagi setiap episode di mana Lion O menghayun Swords of Omen dan semua Thundercats mara dengan kekuatan laungan tue.. walaupun ada jugak dalam nie.. tapi nampaknya Lion- O nie diperlihatkan perlu lebih bersedia untuk mengetuai Thundercats..
yayyy!! Bijak ahhh dan aku buang masa aku lagi layan karya hebat manusia lain tanpa memikirkan untung nasib dan potensi aku sendiri...

No comments: