Wednesday, September 26, 2012

PEJUANG WAJA.. (Khoo Fuk Long, Dark Comics Sky +Toys Ltd, Evergreen Malaysia)

Khoo Fuk Lung membawa masalah lagi ke dalam idup pecinta komiknya dengan penawaran baru... tried #1 dan #2 (of tah berapa la nanti...).. aritue aku marah lagi dengan PEMBELA DELAPAN... dengan satu title tahun lepas.. di mana depa berenti se...lepas no.20 oh sakitnya haaatttiii...

Seperti issue PEDANG SETIAWAN akhir2 nie.. (padahal edisi Cina da lama ada..., patutnya)-  ada catatan pelukis dalam bentuk kartun lawak.. beshhh laaa.. memahami sepak terajang jatuh bangun industri komik HK jugak.. dan berkenalan dengan Dark Comics Sky +Toys Limited.. menarik kat situ.. dua tiga pages jugak.. dengan sedikit teaser, spoiler cerita dalam komik..
 
Opening komik nie serius besh.. as usual la penawaran Khoo Fuk Lung memang marvellous- di mana ketua ongjhat - Raja Maut Merah dari Clan Negara Liao ambushed Kerajan Zhou.. walaupun alih2 kalah mudah je di tangan Maharaja Negeri Zhou.. cehhh.. kemudian di sumbat ke dalam Penjara Jiwa.. tetapi pesona character design- checked.. opening plot mesti gempak- checked... itula kelebihan Khoo.. cuma publisher je selalu x alert bila tiba- tiba je cancel penerbitan dia kalau dah evil sangat macam PEMBELA DELAPAN aritue..

2 comments:

Zul said...

Hi...ada email x...nk tny psal sonething...

myownmind said...

Aku xtera sangat. Ko g group Legasi Manhwa Malaysia kat Fesbuk ramai pakar