Wednesday, September 10, 2014

ALICE NO TOGE/ ALICE'S THORN (TBS, 2014)

Mizuno Asumi adalah seorang doktor baru di Seirin University Hospital dengan sebuah plot dan revenge yang agak vicious. Dia memerhatikan semua doktor yang membuat practice dan amalan yang salah sehingga memudaratkan pesakit depa.. termasuk ayah Asumi dengan plot busuk merebut jawatan teratas pengurusan hospital tue sewaktu Asumi tersangtlaa kocik lagi untuk memahami apa itu plot jahat depa. Satu demi satu diburu Asumi dari pembantu jurubedah sehingga jururawat dan doktor senior.. termasuk penaung utama Hospital tue..

Juri Euno tak banyak senyum dalam nie. senyuman dia adalah senyuman puas vicious dan jahat. Selebihnya adalah muram dan derita yang dia pendam. Juri sebegini matang memang dah lama dia berikan dalam drama masa dia kecik lagi dalam ENGINE dulu sebelum watak kelakar problemo NODAME. 

Dia ada muka manis dan nice sikit pun masa dia converse dengan bapak angkat dia tue.. comeii..

Drama nie menarik sebab reference terhadap Alice in Wonderland tue. Tumpuan boleh jugak diberi kepada mamat Odagiri Joe memegang peran doctor Nishhikado Yusuke di bahagian lain yang memerhatikan Asumi dari kecik sehingga keberadaan Asumi semula di hopsital tue dengan dendam dan plot. Sehinggala dia pun turut membantu motif Asumi dari epi #3..

Makcik Noriko Fujiwara sebagai Dr Date Risa dulu bombshell ujung 90an sekarang dah agak tua nampak walaupun still hot..

No comments: