Wednesday, October 22, 2014

HERO 2014 (MBC, Fuji TV 2014)

13 tahun dahulu.. satu do-rama kool berkenaan pasukan pendakwaraya Japon telah merajai TV sana. Dengan imej pegawai Pendakwaraya berkemeja chikanos dan jaket jeans cekelat Kuryu Kohei dibawakan Takuya Kimura dan pendakwaraya kelang kelibut tapi sekiut Matsu Takako memang menambat hati pengikut dorama sebelum K- drama don't even masuk scene lagi.

13 tahun kemudian bermula Julai lalu Takuya kembali semula ke dalam produksi nie. Kali nie Matsu Takako takdopp.. sebaliknya awek baru Keiko Kitagawa membawa peran Chika Asagi akan learn cara kerja senpai.. as usual. 

Macam biasalaa.. Kuryu kita akan membuat kerja pendakwaan dan pegawai penyiasat in one.. poyo, genius whiz as usual jer cara dia mencari beban pembuktian dan pendakwaan..  

Takuya memang dah tua nampak.. ada sedikit keletihan tapi gaya poyo dan spirit siri lama berjaya dikembalikan. Humor, satira dan sebagainya disampaikan dengan baik. Barisan team senior dulu ada lagi.. (sebahagian). Mamat bartender muka serius pun adoo.. katalog barangan orderan Kuryu untuk workout pun ado lagi wahaha...

 

No comments: