Saturday, January 28, 2017

JUSTICE LEAGUE DARK (DC Warner Bros. 2017)

Keluo jer 24 Januari tu terus tengok tapi data kong pulak via mobile nonton wakaka.. 2nd try terlelap time Merlin summon demon Etrigan.. wahhhh selepas KILLING JOKE dan JUSTICE LEAGUE VS TEEN TITANS yang errr..... no comment sangat tu sbb Killing Jokes tu content yg amat berat dan sangat tidak berapa proper untuk dibandingkan kedua medium bila naskhah asal komik tu dah power dan controversial.. manakala TEEN TITANS tu syok ada Raven tapi terganggu ada part dance Para para lagu K- pop dance wakaka..

This one really great bila pelakon asal Constantine dari siri TV yang tidak disambung tu menjayakan suara yang mmg untuk dia.. dengan accent UK yg besh tu.. mengisahkan panic di selurih dunia bila huru- hara manusia melihat vision hantu- hantu menghantui idup depa padahal cuma ilusi jahat.. Justice League mengusulkan ni semua magic.. kesyaitanan dan sihir.. Batman skeptic- last last termenggigau cari Constantine.. cerita pun startttt.. Kita dibawa ke dunia Constantine  dan brader sumpahan sekongkol dia Etrigan Demon dengan Jason Blood- hos badan manusia untuk Etrigan.. diorang tengah berunding dengan Demon bertiga dan tricked depa untuk dapatkan The Dreamstone.. part lawak boleh pulak mengumpat David Copperfield masa main poker tu bwahaha..

Batman lak jumpa Zatanna dan Deadman bawak Batman jumpa Constantine.. di sana atau di castle House of Mystery dengan Black Orchid sebagai being misteri penunggu rumah tu mcm dalam komik SWAMP THING yg Gaiman take.. atau sebenarnya watak lama diberi rupa dan interpretation baru oleh Gaiman.. dan Jay Oliva design lagi baru untuk animasi ni.. dalam ketaksebuluan diorang bergerak bersama dan cari kunci kepada semua permasalahan ni.. jugak ada bersama Swamp Thing yang agam dan berperanan besar jugak walapun kecundang jugak di tangan boss hantu immortal dalam cerita nie..

Still-  walaupun dah tengok beberapa kali design Superman dari New 52 dalam animasi JL yang terlalu manga- sementelahan pulak nama Korean animator membarisi tenaga animasi projek ni.. dan walaupun Superman pernah dicomelkan sewaktu era Cam Smith dan McGuinnes take  ..dan walaupun Topan Apo? pernah lukis Superman gaya Dragonball dulu.. tetap rasa awkward tgk Superman gitu?? Haha dahlaa emblem S kat dada cenonet.. itu perasaan aku yang tak American?? Perasaan American citizen cemana tah lagi..?? Wakaka peduli pulak aku.. overall persembahan best.. hantu- hantu design memang ngam- mmg terlupa la kejap pada animasi HELLBOY.. Coloring dan fight pun best.. Zatanna vs Felix Faust dah macam citer hantu cina pun ada.. walaupun pada awalnya aku wonder apa peranan Batman..





2 comments:

deaf-angel said...

sekarang blue ray makin popular

myownmind said...

Yaa betul tu boss.. ada ramai good fwens aku mmg kaki Blue Ray.. aku sbb xberada di pusat barang Blue Ray mmg xhav aa kecuali KDN loot bwahaha.. yg ni aku tengok terus online.. tak boleh tahan- tak boleh biar blog xupdated lhooo..dgn berazam akan cari CD